Slinkie biezpiena plāceņi

Standard

Esmu jau kādu laiku atkarīga no biezpiena – ļoti garšo visādos veidos, bet jo īpaši biezpiena pankūku/plāceņu veidā. Tā kā cenšamies ievērot veselīgu dzīvesveidu, tad jau sen plāceņos baltos miltus vismaz daļēji aizstājam ar veselīgākām alternatīvām, kā arī ierobežojam cukura daudzumu tajos. Tomēr neizbēgami parastie biezpiena plāceņi paredz cepšanu pannā, kas ir gan laikietilpīgi, gan arī jāizmanto diezgan daudz eļļas.

Tāpēc galvenokārt dēļ tā, ka no rītiem ir slinkums stāvēt vismaz pusstundu pie plīts un cept plāceņus (nedēļas nogalēs brokastīs biezpiena plāceņi priekš manis ir must!), iedomājos par alternatīvu – cept cepeškrāsnī mafinu formiņās. Iesākumā cepām papīra formiņās, bet taukvielu trūkuma dēļ plāceņi dikti pielipa pie papīra. Līdzīgs rezultāts bija arī, kad cepām metāla mafinu formās. Visbeidzot, Regīnai Falangai Ziemassvētku vecītis atnesa silikona mafinu formas, no kurām šie biezpiena plāceņi ir izdabūjami ārā vienkārši ekselenti.

Pēc šīs metodes gatavojot tiek samazināts gan nepieciešamo taukvielu daudzums, gan arī kopējais laiks, kas jāpavada gatavojot, jo, kamēr plāceņi cepas cepeškrāsnī, var nodarboties ar citām lietām.

Piedāvātā recepte ir pamatrecepte, kas ļoti labi pakļaujas modifikācijām (dažas no modifikācijām piedāvātas raksta beigās). Vienmēr izdodas un visiem garšo! :)


Sastāvdaļas (pietiek 3 personām sātīgām brokastīm; parasti sanāk ~ 20 mafini)

  • vājpiena biezpiens, 500-600 g
  • 3 olas
  • vaniļas cukurs ar īstu vaniļu (mēs izmantojam šo), 1 tējk. (ar vanilīnu rīkoties uzmanīgāk, pietiks ar mazu pustējkaroti)
  • cukurs – brūnais + baltais, kopā 2-4 ēd.k. (ja plāceņus ēdīs ar ievārījumu, tad pietiek ar 2 ēd.k.)
  • baltie kviešu milti, 3 ēd.k. (var vēl samazināt, bet esam pārliecinājušies, ka noteikti vajag vismaz 1 ēd.k., pārējo var aizstāt ar citiem miltiem)
  • pilngraudu kviešu vai auzu milti, 4 ēd.k. (var izmantot gan gatavos pilngraudu miltus, gan arī samalt auzu pārslas, četru graudu pārslas vai līdzīgas);
  • mandeļu milti vai samaltas mandeles, 4 ēd.k.
  • cepamais pulveris, 1 tējk.
  • vīnogu kauliņu vai saulespuķu sēklu eļļa, 1 ēd.k. (var jau iztikt bez, bet tomēr lai ir mafinīgums :)
  • rozīnes
  • brendijs, rums, konjaks vai cits piemērots alkohols žāvētu augļu mērcēšanai, 1 ēd.k.

Pagatavošana:

1. Ieslēdz cepeškrāsni, 200° C bez konvekcijas.

2. Rozīnes noskalo karstā ūdenī un iemērc izvēlētajā alkoholā.

Rozīnes mirkst

3. Bļodā iesit olas, cukuru (es parasti lieku pusi brūnā, pusi baltā cukura; šoreiz brūnais ir cukurniedru dark brown soft sugar) un vaniļas cukuru. Visu kārtīgi sakuļ.

4. Pieliek biezpienu un rūpīgi izmaisa.

Pieliek arī rozīnes ar visu šķidrumu un visu samaisa.

5. Pieliek visus miltus – gan baltos (ideālā gadījumā izsijātus), gan pilngraudu, gan arī mandeļu, kā arī cepamo pulveri; pielej arī eļļu. Visu rūpīgi samaisa. Masai jābūt mīkstai, bet saturīgai.

6. Ieliek pa lielai ēdamkarotei masas katrā mafinu formiņā (mēs izmantojam saldējuma bumbiņu taisītāju – tiešām ātri, ērti un visās formiņās ir vienāds daudzums mīklas).

     IMG_3923    

7. Mēģina noķert momentu, kad kaķis ņerkst uz putniņiem aiz loga. Protams, kamēr ieslēdz fotoaparātu, kaķis jau adorobly sēž uz palodzes un pozē.

8. Cep plāceņus/mafinus cepeškrāsnī no sākuma 15 minūtes 200°C, pēc tam 7-10 minūtes ar konvekciju 180°C.

9. Gatavie plāceņi ir zeltaini brūni ārpusē, bet iekšpusē mīksti, sulīgi, bet saturīgi (pirmajās reizēs var vienu pārgriezt/pārlauzt uz pusēm un paskatīties). Ēd gardu muti vienus pašus vai kopā ar ievārījumu!

Labu apetīti! :)

                           

Variācijas par tēmu (pasvītrotās iepriekš izmēģinātas un atzītas par labu esam):

  • Rozīņu vietā vai papildus tām var likt jebkurus citus žāvaugļus – sagrieztas aprikozes, godži ogas, kaltētas dzērvenes, plūmes, upenes u.c.
  • Ja vēlas citrusīgāku/svaigāku garšu, tad var pierīvēt citronu vai apelsīnu miziņu, kā arī pielikt nedaudz (ne vairāk par dažām ēd.k.) svaigi spiestu citronu vai apelsīnu sulu.
  • Papildus veselīgumam var pievienot rīvētu burkānu, ķirbi, cukīni vai kabaci. Kopējais cepšanas laiks no tā nemainījās.
  • Gardi ir arī ar gabaliņos sagrieztu vai pierīvētu ābolu, bet tad iesaku nedaudz pielikt arī kanēli.
  • Garšoja arī, kad pielikām gabaliņos sagrieztu pacietu bumbieru (bija mājās aizstāvējušies tādi pacieti, kas mīkstāki nekļuva, tāpēc izdomājām pielikt šiem brokastu plāceņiem), bet tad noteikti vajag arī nedaudz citrona sulu un miziņu, kā arī kanēli. Arī šajā gadījumā cepšanas laiks nebija jāpalielina, bumbieri izcepās un bija ļoti sulīgi.
  • Esam likuši klāt arī svaigas dzērvenes un brūklenes – arī labi. :)
  • Pēc šīs receptes gatavotos plāceņus var droši cept arī parastajā pannā, bet tad es klāt nelieku cepamo pulveri un eļļu. Plāceņi uz pannas izcepas ļoti mīksti, sulīgi un ar patīkami zeltainu garoziņu.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s